Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Articles

Entre ajolotes y mascarillas

La Continuing education: development engine for the professions

DOI
https://doi.org/10.32399/icuap.rdic.2448-5829.2021.21.596
Submitted
June 21, 2021
Published
September 15, 2021

Abstract

The need for the existence of continuing education for professionals was born towards the end of the nineteenth century in German universities involving the Humboldt ideal of the unit of research and education. Afterward, this demonstrate passed the thought on to American colleges, where it was adjusted to neighborhood conditions and characteristics. Changes in the forms of social organization and the complexity of knowledge have imposed new requirements on apprentices and new forms of state participation, not only to improve vocational training, but also to authorize the emergence and exercise of some professions. Through this article, a review of what continuous education is, its functions, objectives, and importance for the development of professions in our country is made.

References

  1. Andrade Paco, J. Nava Ortega, M. J. y Valverde Núñez, J. (2009). La educación continua como proceso de formación académica en los alumnos egresados de las instituciones de educación superior en el estado de Sonora. Revista Contabilidad y Negocios, 4, 8, 57-62. Lima: Departamento Académico de Ciencias Administrativas.
  2. Fernández Pérez JA. Formación y estructura profesional. El caso de la profesión médica. Puebla: Benemérita Universidad Autónoma de Puebla; 2001.
  3. Fonseca, L. (1984). Educación y formación continuada. Caracas: Ediciones UCV.
  4. García Rojas, A. D. (2004). Análisis y reflexión del concepto de educación permanente a lo largo del tiempo. http://www.quadernsdigitals.net/datos/hemeroteca/r_47/nr_507/a_7038/7038.pdf. Recuperado el 17 de enero de 2020.
  5. Izquierdo García, B. y Schuster Fonseca, J. (2013). La educación continua. Una alternativa para la formación de los recursos humanos. 1pp. https://www.uv.mx/iiesca/files/2013/01/continua2000.pdf. Recuperado 22 de enero de 2020.
  6. Pérez de Maza, T. (1999). Educación permanente y educación continua: más que una diferenciación terminológica. http://rvcmar.org/otros/EDT_EDT/educacion_permanente_y_educacion_continua.pdf. Recuperado 16 de enero de 2020. Caracas: Universidad Nacional Abierta.
  7. Vargas Zúñiga, F. (2001). Formación y certificación basada en competencias en América Latina. Montevideo: CINTERFOR/OIT.