Notes to Understand the Spanish Edition and Dissemination

  • Gerardo Romero Castro Benemérita Universidad Aútonoma de Puebla, Facultad de Filosofía y Letras, Doctorado en Antropología Social, Puebla, México
  • Óscar Moisés Romero Castro Benemérita Universidad Aútonoma de Puebla, Facultad de Filosofía y Letras, Doctorado en Antropología Social, Puebla, México
Keywords: Autoethnography, Edit, Divulgation, Training, Apprentice

Abstract

This text addresses two specific purposes. The first, seeks to capture personal experience as collaborators within the Graffylia. Revista de la Facultad de Filosofía y Letras, within the period of 2017-2019. While the second, aims to locate the problem of how the magazine helps in the training of students (collaborators), since it induces them to rethink writing in Spanish, as well as the role of said magazine in the dissemination of science. and humanities. To address the problems (mentioned above) characteristics of autoethnography will be used, since it places the accent on one's own experience and positions the authors within a social world in movement.

References

Aguirre, A. M. (2016). Hugo Vélez. La irrupción de lo cotidiano. Revista Graffylia. Revista de la Facultad de Filosofía y Letras, 14(22), 79-84.

Blanco, M. (2012). Autoetnografía: una forma narrativa de generación de conocimientos. Revista Andamios, 9(19), 49 -74.

Gámez, E. A. (2017). Fiesta patronal barrial e identidad en San Pedro Cholula. Revista Graffylia. Revista de la Facultad de Filosofía y Letras, 15(24), 5-19.

Goodall, L. (2000). Writing the new ethnography. Rowman & Littlefield.

Huerta, M. M. G. (2017). Transiciones identitarias. Revista Graffylia. Revista de la Facultad de Filosofía y Letras, 15(24), 59-61.

Iniesta, M, y Feixa, C. (2006). Historias de vida y Ciencias Sociales. Entrevista a Franco Ferrarotti. Perifèria, (5), 1-14.

Lefebvre, H. (2015). La burguesía y el espacio. En De Mattos, A. C. y Link, F. (Eds), Lefebvre revisitado: capitalismo, vida cotidiana y el derecho a la ciudad. Habitat International Coalition.

Lluís, A., Ramírez, R. P. (2020). La Colección Aquelarre: editar en México después del naufragio. Revista Caracol, (20), 512-542

Parodi, G., Cantos, P. y Howe, C. (2022). Introducción: lingüística de corpus en español. En Parodi, G., Cantos, P. y Howe, C. (Eds.). (2022). Lingüística de corpus en español. The Routledge.

Romero, G. V. (2019). Cuando el cuerpo duele: una autoetnografía del proceso de morir. En Sabino, R, O (Coord.), Los sentidos del cuerpo: el giro sensorial en la investigación social y los estudios de género. UNAM.

Zavala, R. R. (2012). El libro y sus orillas. FCE.

Zavala, R. R. (2012). Sugerencias de redacción. UAM.
Published
2023-07-10
How to Cite
Romero Castro, G., & Romero Castro, Óscar M. (2023). Notes to Understand the Spanish Edition and Dissemination. Graffylia, Revista De La Facultad De Filosofía Y Letras, 8(15), 32-39. Retrieved from http://rd.buap.mx/ojs-dm/index.php/graffylia/article/view/1160